Sign In

Don't have an account Sign Up

  • Follow us on :

Sign Up

Already a member Sign In

  • Follow us on :

ANKA ANAOKULU

Portage Eğitim Rehberi

1969 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde, Özel Eğitim Daire Başkanlığı, ülkedeki yoksul aile çocuklarının gelişimini desteklemek amacıyla bir proje yarışması açtı. Bu yarışma sayesinde Portage adlı küçük bir kasabada geliştirilen ölçek en başarılı ve özgün ilk üç proje arasına girerek ödül aldı. Sonraki üç yıl boyunca ölçek uzmanlar tarafında geliştirilmeye başlandı ve bir program haline geldi. 1975 yılında Amerikan Eğitim Bakanlığı, programın ülke çapında yaygınlaştırılmasını resmi olarak onayladı. O günden bu yana Portage Erken Eğitim Rehberi, kullanımı dünyanın dört bir yanına dağılmış ve eğitim malzemeleri 35'ten fazla dile çevrilmiş, başarılı bir modeldir.

 

Çocuğun, doğumdan ilkokula başladığı güne kadar düzenli olarak gelişiminin eğitimciler tarafından gözlemlenebilmesi ve desteklenmesi Portage'ın esas amacıdır. Bu yüzden hizmet modelinin temelini; çocuk, anne-baba, eğitimci ve uzman oluşturur. Ölçeğin tamamlanması için çocuğun gelişim seviyesine göre bireysel çalışmalar yapılır ve 6 yaşını doldurana kadar çalışmalara ve gözlemlere devam edilir. Ölçek tamamen çocuğun yapabildiklerine önem verir ve aşama aşama kazanılacak beceriler üzerinde çalışılır. Böylelikle Portage ile çocuğun kapsamlı olarak tüm gelişim alanlarına değinilmekle beraber mevcut becerilerin ve gelişimlerin kaydedilebileceği bir alt yapı hazırlanır. Çocuğun farklı alanlardaki gelişimine desteklemeye yönelik, aileye ve öğretmenlere öneriler sunar.

 

Portage Erken Eğitim Rehberi, eğitim programı belirleme aracı olarak kullanılmak üzere düzenlenmiştir. Başka bir deyişle; çocuklarla çalışan bizlere, çocuğun mevcut becerilerini ve yeteneklerini değerlendirme, gerçekçi amaçlar planlama ve çocuğun gelişimini ilerletmeye yönelik etkinlikler belirlemede yol göstericidir. Çocuğunu adım adım takip etmek isteyen ebeveyn ve eğitimcilere de, çocuğun detaylı olarak gözlenebilmesi için fırsat sağlar.

 

Çocuk odaklı bir eğitim sistemini benimseyen okulumuz içinde;
çocukların belli şeyleri yarışarak elde etmesinden ziyade her çocuğun bireysel potansiyelini arttırmak önemlidir. Bu noktada Portage'ı eğitim modelimizin içine yapılandırabilmek her çocuğumuzun bireysel farklılıklarının ve tüm gelişim alanlarındaki gelişimlerinin göz önünde bulundurulması açısından önem kazanmaktadır.